HANDELSBETINGELSER OG KØBSVILKÅR HOS NORNE APS

Hos Norne Aps kan du handle enkelt, sikkert og uden ubehagelige overraskelser. Vi tilbyder 30 dages fortrydelsesret og fri fragt ved køb over 499 kr. til nærmeste pakkeshop. Nedenfor ser du vores fuldstændige handelsbetingelser:

Købelovens mangelregler gælder på alle køb hos Norne Aps. Hvis du vil klage over dit køb, skal du altid starte med at rette henvendelse til vores kundeserviceafdeling ved at maile til hej@norne.dk.

BESTILLING, PRISER OG MOMS

Alle priser på webshoppen er inklusive moms og andre afgifter. Priserne er i danske kroner.

Når du handler med Norne Aps indgås aftaler på dansk.

Vær opmærksom på at der er forskel på momssatserne på unika og andre produkter. Der er tale om såkaldt kunstnermoms. Som forbruger har dette ingen betydning for dig, da priserne på hjemmesiden altid er oplyst inklusive moms.

FORTRYDELSESRET

Vi tilbyder 30 dages fortrydelsesret på alle fysiske produkter. Fortrydelsesretten er gyldig fra det tidspunkt, hvor du modtager din vare.

Du kan som forbruger fortryde købet, efter du har testet varen. Du hæfter dog som forbruger for forringelser som følge af anvendelse, der må anses for unødvendig for at vurdere varens egenskaber. Tænk på at ikke teste varen anderledes, end du ville teste den i en butik.

Er varens værdi blevet forringet af brugen ved eksempelvis pletter, lugt af røg eller sved, ridser eller manglende emballage, har vi ret til at vurdere hvor stor en salgsværdi varen har mistet og fratrække dette beløb i returpengene. Værdiforringelsen vurderes individuelt og fra gang til gang og kan i visse tilfælde blive 100% hvis varen ikke kan sælges igen. Tænk på at emballagen ofte er en væsenlig del af varen, og sørg for at sende denne med tilbage – sæt derfor ikke returlabel fast på emballagen, da dette kan forringe produktets værdi.

Returretten gælder ikke levering af digitale produkter, som f.eks. opskrifter og billeder fremsendt som digitale filer.

Returretten gælder heller ikke varer, der er specialproduceret eller tilpasset specifikt til dig.

Det kan tage op til 14 dage at behandle en retursag fra vi har modtaget pakken. Bemærk at du som kunde selv er ansvarlig for at vi modtager varen retur. Du skal kunne bevise, at du har sendt pakken retur, så husk at gemme pakkekvitteringen.

Du selv betale for returfragten, når du returnerer en fungerende vare. Vi anbefaler også at du sender produktet tilbage i original emballage, da mangel på original emballage kan trække ned i vurderingen af varens salgsværdi.

Vær opmærksom på at varer, der returneres kun kan sendes direkte til vores adresse. Vi har ikke mulighed for at afhente varer, der f.eks. sendes til en pakkeboks.

Husk at vedlægge returblanketten hvorpå du skriver dit ordrenummer og hvordan du ønsker dit tilgodehavende udbetalt. F.eks. med en anden vare, gavekort eller pengene tilbage. Hvis du har betalt med betalingskort, så fører vi pengene direkte tilbage på dit kort igen. Bemærk at pengene ikke kan udbetales til en anden konto. Husk på kvitteringen at angive, om vi skal overføre pengene til dig, eller om du ønsker et tilgodebevis.

Du kan hente vores returblanket her:

Har du betalt med et gavekort, så kan du ikke få penge udbetalt, dog kan du få et nyt gavekort udstedt. Det samme gælder for et køb gjort med et tilgodebevis – hvis du har betalt med et tilgodebevis, kan du få et nyt tilgodebevis udstedt, men ikke penge udbetalt.

Ved returnering af hele købet, vil eventuelle fragtomkostninger fra originalkøbet blive refunderet. Hvis det kun er dele af købet som returneres, vil eventuelle fragtomkostninger ikke blive refunderet.

Send din returpakke til:

Returadresse:
Norne Aps
Vongevej 5
7300 Jelling

FRAGTOMKOSTNINGER & LEVERING

Levering sker normalt med GLS. Leveringstiden er normalt 1-3 hverdage, fra bestillingen er modtaget.

Levering koster normalt 59 kr for almindelige pakker til nærmeste pakkeshop og levering er gratis ved ordrer over 499 kr.

Levering med privat omdeling koster normalt 79 kr. 

Der gælder andre priser på levering til Grønland, Færøerne og til andre EU lande fra Norne Aps. Vi leverer som udgangspunkt ikke til lande uden for EU.

Kontakt os for pris mv, hvis du har brug for levering uden for Danmark.

BETALING

Betaling kan ske med bank-/kreditkort.

Vi accepterer almindelige kreditkort såsom Visa og MasterCard.

Alle transaktioner sendes krypteret via SSL og er helt sikre. Kortkøb sker uden gebyrer. Pengene trækkes fra dit kort så snart købet gennemføres.

SÅDAN HANDLER DU HOS NORNE APS

Når du handler hos Norne Aps, skal du igennem følgende trin:

  1. Vælg den eller de varer du ønsker at købe og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
  2. Vælg betalingsmåde og fragt
  3. Indtast dine personlige oplysninger
  4. Godkend vores handelsbetingelser
  5. Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet

ORDREBEKRÆFTELSE

Du vil automatisk modtage en ordrebekræftelse når ordren er gået igennem. Hvis du ikke har fået denne, så tjek altid først dit spamfilter. Det er altid muligt at få sendt et nyt eksemplar af din ordrebekræftelse på et senere tidspunkt ved et sende en mail til: hej@norne.dk

24 MÅNEDERS REKLAMATIONSRET

Det er vigtigt for os, at de varer du modtager, er fejlfri ved leveringen. Du har 2 års reklamationsret på samtlige produkter på fabrikations- og materialefejl (mangler). Hvis du skulle modtage en defekt vare, bedes du kontakte os hurtigst muligt og give en detaljeret beskrivelse af fejlen. Efterfølgende vil det være muligt at få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette forudsætter selvfølgelig at reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert brug, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

Ved en tvist kan du gå videre med din klage hos Forbrugerklagenævnet.

Lovgivningen siger at man skal reklamere indenfor “rimelig tid”. Vi anbefaler altid at du i tilfælde af problemer henvender dig hurtigst muligt, så vi kan få håndteret sagen på den bedste og hurtigste måde.

SIKKERHED OG FORTROLIGHED

Vi anvender SSL (Secure Socket Layer), hvilket betyder, at alle bestillinger er krypterede, dvs. helt sikre.

Vi sender ikke spam-mails og vidergiver ikke dine oplysninger til andre private eller erhvervsdrivende.

Læs mere om hvordan vi behandler persondata i vores privatlivspolitik her.

Senest redigeret den 1. april 2022 

Indkøbskurv