FAQ – Ofte stillede spørgsmål

Vi har nedenfor prøvet at svare nogle af de spørgsmål, som vi modtager.
Har du andre spørgsmål, må du endelig skrive direkte til os på hej@norne.dk


Spørgsmål:
 Er I en rigtig dansk virksomhed?
Svar: JA – vi er et dansk anpartsselskab (ApS) beliggende i Roskilde med danske ejere og dansk ledelse.

Spørgsmål: Bliver mine varer sendt til mig fra Kina eller et andet sted?
Svar: NEJ – Vores varer er på vores lager på Sjælland, og bliver sendt direkte fra vores lager hjem til dig eller til en pakkeshop i nærheden. 

Spørgsmål: Hvor hurtigt sender I varerne?
Svar: Vi afsender varer på alle hverdage. Hvis du laver din ordre på en hverdag inden kl. 12.00 bliver den altid sendt samme dag. Ellers bliver den senest afsendt den følgende hverdag.

Spørgsmål: Hvornår modtager jeg min pakke?
Svar: Det afhænger af pakkeposten. De fleste af vores forsendelser sendes med DAO, og er ofte fremme allerede dagen efter at pakken er afsendt. DAO leverer på alle årets dage – også søn- og helligdage. Du modtager et trackingnummer, når pakken sendes, så du kan følge med i, hvor langt den er nået.

Spørgsmål: Jeg har fået et trackingnummer. Hvornår kan jeg se at pakken flytter sig?
Svar: Ofte afhenter DAO pakker fra deres depoter om natten. Der kan derfor sagtens gå 10-12 timer fra du modtager trackingnummer, til der bliver registreret bevægelser på pakken. Hvis der går mere end et døgn fra du modtager dit trackingnummer, til der kommer ændringer i pakkens status i trackingsystemet, bør du kontakte os, så vi kan undersøge sagen.

Spørgsmål: Kan jeg få varerne sendt direkte hjem? eller sender I kun til pakkeshop?
Svar: Du kan vælge leveringsform i forbindelse med køb på webshoppen. Du kan få hjemmelevering og pakkeshop levering fra 39,-

Spørgsmål: Kan jeg afhente min bestilling hos Norne ApS i Roskilde?
Svar: NEJ – Desværre – Vi er kun en webshop, og har ikke en fysisk forretning. Vi har nu så mange forskellige varer, at jeg ikke længere kan have dem hjemme på kontoret. Alle ordrer bliver pakket og sendt af nogle søde lagerfolk, der holder styr på at der kommer det rigtige i alle pakkerne, og at de kommer afsted til tiden.

Spørgsmål: Kan jeg selv vælge pakkeshop?
Svar: Både JA og NEJ – Vi arbejder på at kunne tilbyde at du selv vælger hvilken pakkeshop din pakke bliver sendt til. Indtil videre bliver det automatisk valgt i vores shipping-system, når du vælger DAO. Med GLS levering til pakkeshop tester vi i øjeblikket en løsning, hvor man kan vælge en pakkeshop i nærheden. Hvis du selv vil bestemme hvor pakken skal sendes hen anbefaler vi at du vælger hjemmelevering, så pakken kommer direkte til dig.

Spørgsmål: Kan jeg få rabat, hvis jeg har en meget stor bestilling?
Svar: JA – Nogle produkter er allerede sat op med en rabat, hvis du køber flere ad gangen. Hvis du vil købe mere end 10 ruller norne® reb af samme type, så kan vi som regel give en rabat, der vil afhænge af mængde, type etc. Skriv til os, så finder vi ud af noget. Du kan læse mere om forhandleraftaler, engros og storkøb på vores forhandlerside her.

Spørgsmål: Hvordan betaler man?
Svar: Du betaler direkte i webshoppen – Der kan betales med betalingskort gennem Stripe eller Paypal

Spørgsmål: Kan man betale med EAN?
Svar: JA – Vi tilbyder EAN betaling. Det vælges i kassen, når der vælges betalingsform.

Spørgsmål: Kan I udstede en EAN faktura?
Svar: JA – Der udstedes automatisk en EAN faktura, som sendes til den myndighed eller virksomhed, der har det oplyste EAN nummer. EAN nummeret angives under betalingsformen EAN ved kassen i webshoppen. Her skrives også en referenceperson, som er den person, der godkender din EAN faktura hos jer. Oplys også adresse under faktureringsoplysninger, og angiv evt. et referencenummer. Vi laver ikke EAN-fakturaen manuelt. Den udstedes af vores webshop på baggrund af de oplysninger du indtaster.

Det er let at lave en EAN-bestilling på hjemmesiden. Du skal bare udfylde de informationer, du normalt ville udfylde – forsendelses adresse, navn, email osv. Og så vælge EAN-betaling som betalingsform i stedet for kortbetaling. Herefter udfylder du EAN nummeret, referenceperson og eventuelt rekvisitionsnummer. Når du har godkendt købet vil EAN fakturaen automatisk blive fremsendt.

Spørgsmål: Får jeg en ordrebekræftelse?
Svar: JA – så snart dit køb er gennemført i webshoppen får du automatisk en ordrebekræftelse på email. Når du har modtaget ordrebekræftelsen er dine varer reserveret og bliver afsendt, så snart vi kan håndtere din ordre.

Spørgsmål: Kan I skaffe andre typer, farver, størrelser end dem, jeg kan finde på webshoppen.
Svar: Vi vil rigtigt gerne høre ønsker til varer, som du godt kunne tænke dig tilføjet i vores sortiment.  Vi køber normalt ikke macraméreb engros andre steder, men får det produceret præcis sådan som vi vil have det. Alle muligheder er derfor åbne. Men der går også et stykke tid fra idé til design og produktion er gennemført før produktet er klar til salg.

Spørgsmål: Jeg har lavet et rigtigt flot design af jeres materialer, må jeg sende et billede til jer?
Svar: JA – vi elsker at se, hvad vores produkter bliver brugt til. Vi vil også gerne dele dine billeder og dine oplevelser på vores sociale medier. Skriv til os – Vi deler gerne – også med links og henvisninger til din egen side.

Spørgsmål: Jeg har købt en opskrift hos jer. Men jeg ved ikke hvordan man laver de knob, der skal bruges.
Svar: Find vejledninger til alle de knob og knuder, der bruges i vores opskrifter her: norne.dk/knuder

Spørgsmål: Hvor får i jeres reb fra? 
Svar: Vi designer selv alle norne® rebstyper og får det produceret specielt til os. Vi arbejder med flere forskellige fabrikker og adskillige leverandører af forskellige typer bomuld. Norne ApS er derfor ansvarlig distributør og producent af alle norne® reb. 

Spørgsmål: Er noget af jeres reb ØKO-Tex certificeret? 
Svar: Nej – Men alt vores norne® ØKO reb er spundet af certificeret økologisk bomuld. Det er certificeret efter den standard, der hedder GOTS (Global Organic Textile Standard).

Scroll til toppen